Pareigų aprašymas

Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

  • užtikrindamas sklandų darbo organizavimą, reguliuoja įstaigos darbuotojų ir kitų asmenų priėmimą pas įstaigos vadovą. Atsiradus nenumatytų aplinkybių ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, apie tai iš anksto įspėja asmenis;
  • užtikrindamas sklandų planuojamų renginių bei darbo organizavimą, įstaigos vadovo pavedimu informuoja reikalingus įstaigos darbuotojus apie rengiamus susitikimus, posėdžius, pasitarimus ir pan., jų laiką, teikia kitą reikalingą informaciją, iškviečia reikalingus darbuotojus pas vadovą;
  • siekdamas užtikrinti, kad būtų tinkamai įgyvendinamos Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių nuostatos:
  • siekdamas užtikrinti, kad būtų tinkamai įgyvendinamos Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių nuostatos:
  • atsako už pirminį asmenų aptarnavimą elektroniniais ryšiais: orientuoja asmenis, kurie bendruoju elektroninio ryšio numeriu kreipiasi į įstaigą, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręsti jų keliami klausimai; prireikus, nurodo įstaigos darbuotojų, į kuriuos jie turėtų kreiptis, pareigas, vardus ir pavardes, tarnybinių elektroninio ryšio priemonių numerius; 
  • pagal kompetenciją konsultuoja asmenis, teikia jiems informaciją, kuria disponuoja įstaiga ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.
  • padeda organizuoti įstaigos renginius, svečių priėmimus ir pan., užtikrindamas tarnybinio protokolo reikalavimų laikymąsi;
  • pareigybei priskirtos kompetencijos ribose administruoja dokumentų valdymo sistemos darbą įstaigoje, teikia siūlymus dėl jos veikimo tobulinimo ir informuoja apie nustatytas veiklos klaidas ir trūkumus, konsultuoja įstaigos darbuotojus darbo su dokumentų valdymo sistema klausimais, teikia jiems metodinę ir praktinę pagalbą;
  • tvarko gautus bendruosius (neįslaptintus) dokumentus: registruoja ir perduoda įstaigos vadovybei pagal paskirtį rezoliucijai, o dokumentus su vadovybės rezoliucija paskirsto vykdytojams, užtikrindamas šių dokumentų įtraukimą į įstaigos gautų dokumentų apskaitos sistemą, o prireikus – operatyvų informacijos apie juos valdymą. Kontroliuoja, kaip laikomasi pavedimų įvykdymo terminų.
  • administruoja įstaigoje gautus iš kitų institucijų ir įstaigų ir įstaigos vadovybės priimtus teisės aktus įstaigos veiklos ir nuteistųjų klausimais: juos registruoja, perduoda įstaigos vadovui, sistemina informaciją apie teisės aktų pakeitimus, papildymus, negaliojimą, pažymėdamas tai atitinkamuose dokumentų registruose;
  • vykdo atsakingo asmens funkcijas įslaptintos informacijos administravimo srityje:
  • atlieka gautų, siunčiamų, įstaigoje rengiamų įslaptintų dokumentų, įstaigoje gautų iš kitų institucijų ir įstaigų bei įstaigos vadovybės priimtų įslaptintų teisės aktų apskaitą ir tvarkymą, perduoda įslaptintą informaciją vykdytojams, užtikrindamas tinkamą įslaptintos informacijos administravimo reikalavimų įgyvendinimą įstaigoje teisės aktų nustatyta tvarka;
  • atrenka įslaptintus dokumentus išslaptinti arba pratęsti dokumentų įslaptinimo terminą ir teisės aktų nustatyta tvarka atlieka slaptumo žymų, įslaptinimo terminų keitimo ir dokumentų išslaptinimo procedūras, organizuoja įslaptintų dokumentų naikinimą užtikrindamas įslaptintos informacijos administravimo reikalavimų įgyvendinimą;
  • teisės aktų nustatytais terminais atlieka įslaptintos informacijos inventorizaciją įstaigoje, rengia inventorizacijos aktus, užtikrindamas įslaptintos informacijos administravimo reikalavimų įgyvendinimą;
  • atlieka įslaptintai informacijai įrašyti skirtų laikmenų administravimo (žymėjimo, apskaitos, slaptumo žymų keitimo, naikinimo ir inventorizavimo) procedūras;
  • vykdo atsakingo asmens funkcijas personalo patikimumo užtikrinimo srityje:
  • organizuoja leidimų dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija išdavimą, tvarko jų apskaitą; užtikrina, kad su įslaptinta informacija susipažintų tik leidimus turintys asmenys ir būtų griežtai laikomasi principo „Būtina žinoti“; užtikrina, kad įslaptintos informacijos, su kuria asmuo dirba ar susipažįsta, žyma nebūtų aukštesnė už nurodytą šiam asmeniui suteiktame leidime; kontroliuoja, kad teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimus vykdytų visi asmenys, dirbantys ar susipažįstantys su įslaptinta informacija; 
  • kartą per kalendorinius metus informuoja asmenis, kuriems patikėta įslaptinta informacija, apie įstatymų nustatytą atsakomybę už neteisėtą disponavimą įslaptinta informacija, įslaptintos informacijos atskleidimą, praradimą, pagrobimą ar kitokį neteisėtą įgijimą bei kartą per kalendorinius metus asmenis, kurių darbas susijęs su įslaptintos informacijos naudojimu ar apsauga, pasirašytinai supažindina su įslaptintos informacijos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais.
  • siekdamas, kad būtų užtikrinta tinkama dokumentų apskaita ir paieška, rengia ir, prireikus, atnaujina įstaigos dokumentų registrų sąrašą;
  • rengia įstaigos dokumentacijos planų (bendrojo ir įslaptinto) ir jų papildymų sąrašų projektus, teikia juos svarstyti, derinti ir tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
  • siekdamas užtikrinti bylų sudarymo statistinių duomenų rinkimą, kaupimą ir analizę, pagal įstaigos dokumentacijos planus (ar kt. nustatytus bylų apskaitos dokumentus) iš struktūrinių padalinių surenka ir atitinkamų metų dokumentacijos planuose surašo duomenis apie kalendoriniais metais užbaigtas bylas;
  • kontroliuoja, kad įstaigos struktūriniai padaliniai dokumentus tvarkytų ir jų bylas sudarytų pagal šį darbą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus; renka informaciją ir struktūrinių padalinių pasiūlymus dėl dokumentų, kurių bylos dokumentacijos planuose nebuvo numatytos ar nebesudaromos, kaip nebeaktualios, kad būtų užtikrintas veiklos įrodymų išsaugojimas nustatytą laiką;
  • siekdamas, kad dokumentai būtų išsaugomi ir prieinami reikiamą laiką ir būtų užtikrinta jų paieška, tvarko įstaigos užbaigtų bylų apskaitą: rengia ilgai saugomų bylų apyrašų (jų tęsinių) projektus (kartu su to laikotarpio pažyma apie įstaigos veiklos istoriją) ir teikia juos svarstyti, derinti ir tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;
  • siekiant įvertinti atrinktus naikinti dokumentus pagal jų reikalingumo kriterijus ir priimti sprendimą dėl jų naikinimo ar tolesnio saugojimo, kartu su struktūriniais padaliniais atlieka dokumentų vertinimą ir teikia pasiūlymus dėl tolesnio jų saugojimo ar atrinkimo naikinti įstaigos Dokumentų ekspertų ar Specialiajai ekspertų komisijai. Rengia bylų (dokumentų) naikinimo aktų projektus, kuriuos nustatyta tvarka teikia derinti ir tvirtinti;
  • padeda Specialiosios, Dokumentų ekspertų komisijų pirmininkams organizuoti jų darbą, rengia posėdžių protokolus;
  • tvirtina dokumentų kopijas, nuorašus ar išrašus, užtikrindamas, kad teisės aktų nustatyta tvarka, kai reikia, būtų paliudytas įstaigoje sudarytų ir jos gautų dokumentų kopijų, nuorašų ir išrašų tikrumas;
  • vykdo kitus skyriaus vedėjo ir patarėjo nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.